Városlista
2024. május 11, szombat - Ferenc

Hírek

2012. Szeptember 10. 05:00, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Csak egy gyógyír van az építőipar bajára: a vevő

Csak egy gyógyír van az építőipar bajára: a vevő

Megtartották az Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózatának (MÉBKER) őszi rendezvényét. Az esemény témája a mélyponton lévő építőipar problémáira adható egyetlen válasz volt: a vevőszerzés.

A programban marketing témájú előadások mellett, az Ivánka Studio társalapítójának nemzetközi sikerük titkáról szóló előadása szerepelt, valamint bemutatásra kerültek a Hálózat közös őszi kampányai. Az eseményen mintegy ötven kereskedő vett részt az ország minden részéről.

Megnyitójában Markovich Béla a MÉBKER elnöke hangsúlyozta az új vevőszerzés fontosságát, melyben az internet szerepe döntővé vált. Kiemelte, hogy megváltozott az értékesítés folyamata, sokkal hosszabb idő alatt és sokkal körültekintőbben hoznak döntést a vevők. A döntés előtt tájékozódnak az interneten, ezért létkérdés, hogy minden boltnak legyen honlapja. Emellett hangsúlyozta a vevőkel való kapcsolatépítés és kapcsolattartás fontosságát.

Szabácsik Gergely a Nagyker Marketing tanácsadója előadásában már pontos módszereket mutatott be, melyekkel könnyen építhető adatbázis. Például a honlapon elhelyezett ingyenes tudásanyaggal, kuponnal, vagy az üzletben adott kisebb ajándékkal regisztrációért cserébe. Emellett azt tanácsolta, hogy az érdeklődőkkel hírlevélen keresztül tartsanak kapcsolatot, nyújtsanak segítséget a döntéshez, hogy amikor dönt a vevő, számoljon velük.

Majd bemutatta a MÉBKER által öt nagy gyártóval létrehozott „Építkezem - felújítok kampányt”, melynek célja egy kutatás keretében megismerni a hazai építkezési és felújítási szokásokat, valamint egy építtetői adatbázis építése. A kampánynak része egy olyan magazin, melyet a programban részt vevő kiskereskedések adhatnak a vevőiknek, és amely több, mint egymillió forint értékű kupont tartalmaz. Szabácsik Gergely elmondta, hogy a kampány alig néhány napja indult, de nagyon kedvező a fogadtatása.

Pálfy Levente a Mapei Kft. marketing osztályvezetője bemutatta a MÉBKER őszi kampányát, melynek keretében a vásárlás értékétől függően ajándékok közül választhatnak a vásárlók. A kampányhoz a MÉBKER minden olyan kommunikációs és promóciós eszközt biztosít, mely szükséges ahhoz, hogy a résztvevő tagok eredményesen indíthassák el a kampányt kereskedésükben.

A napot Ivánka András előadása zárta, képet adva arról, hogy milyen lehetőségek rejlenek a betonban. Előadásában arról beszélt, hogyan lett egy hazai kisvállalkozásból nemzetközi szinten elismert, és keresett márkanév. Ivánka András kiemelte, hogy sikerük titka, hogy más szemmel nézik a világot és a hagyományos dolgokat újragondolják. Munkájukkal meg szeretnék változtatni az emberek sztereotípiáit a betonnal kapcsolatban.

„Az építőipar mai nehéz helyzetében létfontosságú az értékesítési és marketing készségek javítása. Nagyon intenzív verseny folyik a vevőkért, amelyben folyton meg kell újulni. Egy gyártó cég csak akkor lehet sikeres, ha a partnerei, a kiskereskedések is azok. A Mapei ezt felismerve két éve közvetlenül támogatja, segíti a partnereit. Kezdetben negyvenen voltunk, ma a tagságunk több mint száz tagot számlál” - mondta az esemény kapcsán Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője, a MÉBKER elnöke.

A MÉBKER következő rendezvénye várhatóan novemberben lesz, amikor értékelésre kerülnek a kampány eredményei, valamint a Hálózat egész évi munkája.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 11. 07:00, szombat | Belföld

Magyar-kínai együttműködés a vasúti járműgyártás területén

Együttműködési megállapodást írt alá az Acemil Zrt. a világ egyik legnagyobb mozdony- és motorvonat-gyártójával, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd.-vel - tájékoztatta a magyar társaság pénteken az MTI-t.

2024. Május 11. 06:58, szombat | Belföld

Átadták a felújított Igmándi Erődöt Komáromban

Komárom talán soha nem fejlődött akkora léptekkel, mint napjainkban, ezt példázza a frissen felújított Igmándi Erőd átadása is, amiben fontos szerepe volt a kölcsönös tiszteletre alapuló magyar-szlovák együttműködésnek is

2024. Május 10. 12:09, péntek | Belföld

KSH: 3,7 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak áprilisban, az egy évvel korábbi adatokhoz képest

Idén áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat - jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2024. Május 10. 12:06, péntek | Belföld

A KSH szerint olcsóbbak lettek az üzemanyagok itthon, a szomszédos országok áranál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 626, míg a régiós országokban 616 forint volt.