Hírek
2016. December 01. 14:53, csütörtök |
Életmód
Forrás: mti
200 milliárd forintnyi édességet eszünk meg idén
A magyar édességpiac éves forgalma - polci áron számolva - várhatóan mintegy 200 milliárd forintot tesz ki idén, átlagosan 5 százalékkal bővül - mondta a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke csütörtökön Budapesten.
Sánta Sándor közölte: a magyar édességpiacot termékeikkel a külföldi gyártók uralják 85-86 százalékban. A magyar gyártóktól származó termékek értéke mintegy 30 milliárd forint, termelési értéken mintegy 15 milliárd forint.
Hozzátette: a magyar cégeknél több új beruházás volt, az elmúlt másfél évben mintegy 6-8 milliárd forint értékben, ami az értékesítésben bővülést hoz, ugyanakkor volt néhány felvásárlás is, ami az import arányát növelheti - mondta Sánta Sándor.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke közölte: a piacon töretlenül nő a táblás termékek aránya, hullámzóan ugyan, de szintén emelkedik a desszertek fogyasztása, a szezonális termékek forgalma volumenben ugyan stagnál, de értékben évről évre emelkedik. Ez azt jelzi egyértelműen, hogy a piacon egyre inkább a minőségi termékeket keresik a fogyasztók. Az elnök egy közkeletű tévhitet is eloszlatott: a napi kalóriabevitelnek átlagosan csak 2-3 százalékát teszi ki az édességfogyasztás egy-egy embernél Magyarországon.
Sánta Sándor elmondta azt is, hogy a mikuláshoz kapcsolódó klasszikus édességek forgalma mintegy 3,4 milliárd forint, míg - a hungarikunként kezelhető - szaloncukorból mintegy 6 milliárd forintnyit vásárolnak karácsonyra az emberek. Így az év végi ünnepkörhöz kapcsolódó édességforgalom közel 10 milliárd forintot tesz ki másfél hónap alatt. Ez az üreges termékek esetében 650, míg a szaloncukornál mintegy 3500-4000 tonnát jelent. A vásárlók mikulásokból 50-3000 forint közötti áron válogathatnak, míg szaloncukrokat dobozonként 300-2800 forintért - mondta.
Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára arról beszélt, hogy a karácsonyi szezonális édességek forgalmából tavaly a mikulás figurák 63 százalékot, a hagyományos ajándékcsomagok 11 százalékot, a figurák - mikulás nélkül - például szarvas, krampusz, hóember 10 százalékot, az adventi kalendárium pedig 9 százalékot tett ki. A karácsonyi édességeket az emberek leginkább a hiper- és szupermarketekben vásárolják meg. A vásárlások 52 százaléka - értékben mérve a kiskereskedelmi forgalmat - a 2500 négyzetméter feletti üzletekre esett a múlt évben. míg a 401-2500 négyzetméter alapterületű üzletekben adták el a karácsonyi édességek 31 százalékát.
A sajtótájékoztatón adták át az Édesiparért Díjat, amelyet az idén Mészáros Gábor csokoládékészítő kapott, aki hat éve alapította a chocoMe Kft-t.; azóta a cég termékei számos nemzetközi szakmai díjat nyertek a megmérettetéseken.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 28. 07:31, péntek | Életmód
Szallas.hu: télen is népszerű a Balaton a belföldi utazók között
A foglalások 13 százalékával a Balaton a negyedik legkedveltebb belföldi úti cél a téli időszakban - közölte a Szallas.hu csütörtökön az MTI-vel, friss foglalási adatai alapján.
2025. November 28. 07:27, péntek | Életmód
Megnyílt a kínai agyagkatonákat bemutató kiállítás a Szépművészeti Múzeumban
2025. November 27. 07:39, csütörtök | Életmód
Öthetes kikapcsolási moratóriumot hirdetett az MVM
Az ünnepi időszakra időzítve, több mint öthetes kikapcsolási moratóriumot hirdet lakossági ügyfelei számára az MVM - közölte a társaság a Facebook-oldalán szerdán.
2025. November 26. 07:28, szerda | Életmód
Karamellizált fehércsokoládéval bevont kekszes-karamellás édesség lett az év szaloncukra
A soltvadkerti Szent Korona cukrászda által készített karamellizált fehércsokoládéval bevont, Lotus kekszes karamellás szaloncukor nyerte az idei Év Szaloncukra versenyt.
